INFORMACJA O ZREALIZOWANIU ZADANIA „USUWANIE I UNIESZKODLIWIANIE ODPADÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z GOSPODARSTW ROLNYCH Z TERENU GMINY SŁOPNICE”
Treść
Gmina Słopnice w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest. Część 2) Przedsięwzięcia w zakresie zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest realizowane w gospodarstwach rolnych” ‒ uzyskała dofinansowanie ‒ na usuwanie (odbiór, transport i unieszkodliwianie) odpadów zawierających azbest pochodzących z gospodarstw rolnych.
Dofinansowanie dotyczyło Beneficjentów objętych wsparciem w ramach działania „Wymiana pokryć dachowych z materiałów szkodliwych dla zdrowia lub środowiska w gospodarstwach rolnych” w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności ‒ tj. rolników którzy podpisali w ramach tego działania umowę z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i umowę tą zrealizowali w 2024 roku.
W ramach Umowy Nr D/368/24/08 z dnia 8 października 2024 roku zawartej pomiędzy Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie a Gminą Słopnice w sprawie udzielenia dotacji na realizację zadania „Usuwanie i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z gospodarstw rolnych z terenu Gminy Słopnice” ‒ dokonano usunięcia 46,16 Mg (ton) odpadów zawierających azbest (płyt dachowych azbestowo-cementowych) pochodzących z budynków w 14 gospodarstwach rolnych.
Koszt całkowity realizacji zadania; 23.879,49 zł.
Koszt poniesiony przez Gminę Słopnice; 19.103,78 zł.
Kwota dotacji WFOŚiGW w Krakowie (ze środków udostępnionych przez NFOŚiGW); 19.103,78 zł.